تعمیرات باتری موبایل

کالیبره کردن باتری موبایل

battery mi 00

کالیبره کردن باتری با استفاده از ترفندهایی بدون نیاز به روت

کالیبره کردن باتری به زبان خیلی ساده یعنی سیستم عامل گوشی موبایل و تبلت در خواندن اطلاعات موبوط به شارژ باتری دچار مشکل می شود بطوری که  مثلا بر روی صفحه گوشیتان ۱۰۰ درصد شارژ را مشاهده می کنید در حالی که شارژ واقعی باتری برابر با ۸۰ درصد است که با ترفند هایی که در ادامه خواهیم گفت به رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

شاید شما هم با دیر شارژ شدن یا شارژ نشدن گوشی موبایل و تبلت خود مواجه شده اید! باتری گوشی یا تبلت شما عملکرد جالبی ندارد و فکر می کنید شارژ دستگاهتان خیلی زود خالی می شود. شارژر، کابل و حتی پورت شارژ خود را بررسی کرده اید و از سلامت آن اطمینان دارید اما همچنان مشکل وجود دارد. شاید مشکل از اشتباه نشان دادن میزان شارژ گوشی موبایل یا تبلت شماست! برای رفع این مشکل شما می بایست باتری گوشی یا تبلت خود را اصطلاحا کالیبره کنید!
اگر دوست دارید بدانید کالیبره کردن چیست و چطور می توانید باتری گوشی یا تبلت خود را کالیبره کنید در ادامه با دکتر موبایل باشید.

کالیبره کردن باتری چیست؟

امروزه در اکثر تبلت ها و گوشی های موبایل از باتری های لیتیون یونی استفاده شده است. هرچقدر که از عمر باتری شما میگذرد، از توان نگهداری شارژ باتری نیز کاسته می شود. هرچند، گوشی شما این موضوع را نشان نمیدهد. هنگامی که بین مقدار باتری واقعی شما و میزانی که نرم افزار گوشی نشان میدهد اختلاف وجود داشته باشد، نتایج گیج کننده ای را مشاهده خواهید کرد. باتری ها دارای ظرفیت مشخص هستند که ممکن است بارها شارژ و دشارژ شوند. مثلا باتری ۲۵۰۰ میلی آمپری را در نظر بگیرید که ممکن است بعد از ۲۰۰ مرتبه شارژ ۱۰۰ میلی آمپر از ظرفیت خود را از دست بدهد که متاسفانه این مسئله قابل حل کردن نیست و بهتر است اصلا نگران این مسئله هم نباشید چون افت ظرفیت ایجاد شده بسیار نامحسوس خواهد بود.

موضوع مهم و حائز اهمیت این است که نحوه نمایش شارژ باتری به درستی صورت گیرد که این نمایش از سوی سیستم عامل گوشی صورت می گیرد. در سیستم عامل اندروید فایلی در حافظه وحود دارد که ظرفیت باتری و بسیاری دیگر از اطلاعات مربوط به باتری را در قالب یک فابل ذخیره می کند. به زبان خیلی ساده باید بگوییم که سیستم عامل اندروید در خواندن اطلاعات موبوط به شارژ باتری دجار مشکل می شود بطوری که  مثلا بر روی صفحه گوشیتان ۱۰۰ درصد شارژ را مشاهده می کنید در حالی که شارژ واقعی باتری برابر با ۸۰ درصد است و زمانی متوجه این موضوع می شوید که در مدت زمان کوتاهی درصد نمایش باتری به شدت افت می کند و اصطلاحا باتری خیلی زود خالی میشود.

 

ezgif com optimize

آموزش کالیبره کردن باتری گوشی موبایل و تبلت

در سیستم عامل اندروید قابلیتی به نام وضعیت باتری یا Battery Stats وجود دارد که باتری را در وضعیت شارژ و یا خالی بودن ردیابی می کند. در بعضی از مواقع این بخش دچار مشکل شده و به درستی کار نمی کند و اطلاعات غیر واقعی را نمایش می دهد و همین امر باعث می شود که اطلاعات اشتباه  را بر روی دستگاه خود مشاهده کنید مثلا وقتی باتری گوشی شما ۱۰ یا ۱۲ درصد شارژ دارد خاموش می شود! کالیبره کردن باتری در اندروید یعنی تنظیم مجدد سیستم عامل اندروید تا اطلاعات صحیح را به نمایش بگذارد.

در اولین گام شارژ گوشی خود را به اتمام برسانید به طوری که گوشی خاموش شود. چند دقیقه صبر کنید و گوشی را روشن کنید و از آن استفاده کنید تا دوباره خاموش شود. در همان وضعیت خاموش گوشی را به شارژ بزنید (یا اگر گوشی پس از اتصال به شارژ روشن شد آنرا خاموش کنید) و اجازه دهید گوشی در همان وضعیت خاموش به شارژ ۱۰۰ در صد برسد و گوشی را از شارژر جدا کرده و روشن کنید زمانی که گوشی روشن شد در صد شارژ باتری را بررسی کنید اگر کمتر از ۱۰۰ درصد بود شارژر را وصل کنید و اجازه دهید شارژ به ۱۰۰ در صد برسد. پس از شارژ کامل شارژر را جدا کنید و گوشی را Restart  کنید. پس از راه اندازی مجدد گوشی اگر شارژ باتری کمتر از ۱۰۰ در صد بود مجدد عمل شارژ را انجام دهید وگرنه صرف نظر کنید. عمل شارژ را بارها تکرار کنید تا شارژ به ۱۰۰ درصد برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *