Training Software, آموزش نصب رام

آموزش odin نرم افزار نصب رام سامسونگ

آموزش odin نرم افزار نصب رام سامسونگ

آموزش odin نرم افزار نصب رام سامسونگ

ادین یا به لاتین Odin نرم افزار فلش گوشی های سامسونگ و برنامه ای کاربردی در جهت نصب رام رسمی Samsung است؛ در واقع می توان گفت در حال حاضر برنامه اودین (odin) تنها ابزاریست که تمامی کاربران را قادر می سازد تا گوشی گلکسی سامسونگ خود را فلش بزنند، نسخه اندروید آنرا آپدیت کنند یا به عبارت بهتر اقدام به نصب رام بر روی دستگاه خود نمایند؛ این نرم افزار که به فلش تولز سامسونگ نیز معروف است محیط کاربری بسیار ساده ای دارد و همواره نیز نسخه های جدید ادین مخصوص اندرویدهای بالاتر برای استفاده عموم کاربران منتشر می شود.

با دانلود برنامه odin که معروفترین فلش تولز و نرم افزار نصب رام سامسونگ است و البته با مطالعه آموزش فلش زدن سامسونگ شما می توانید هر گونه رام رسمی اعم از تک فایل و چهارفایل را براحتی بر روی گوشیتان فلش بزنید. البته دقت داشته باشید که فرآیند فلش گوشی های اندروید همواره با مقداری ریسک همراه است. پس اگر آمادگی انجام اینکار را ندارید اندکی تأمل کنید! اینکه این حرف را می زنیم به این دلیل است که شاید شما تاکنون بارها اقدام به نصب رام سامسونگ کرده باشید و هیچ مشکلی هم تاکنون برایتان ایجاد نشده باشد اما باید بدانید که همیشه کار به این آسانی نخواهد بود و بعضاً ممکن است شما را با چالش مواجه سازد! همچنین اگر برای اسمارتفون شما رام با اندروید بالاتر از سوی سامسونگ منتشر شده باشد می توانید با نصب آن، نسخه اندروید گوشیتان را نیز ارتقاء دهید.

آموزش odin نرم افزار نصب رام سامسونگ

نحوه چیدمان فایلها در نرم افزار ادین :

روی گزینه «BL» کلیک کنید، سپس فایل داخل پوشه رام رسمی که با را که با «BL» شروع می شود را انتخاب کنید. بعد، روی گزینه «AP» در Odin کلیک کنید و فایل AP را در داخل پوشه رام رسمی خود انتخاب کنید.بارگذاری فایل AP ممکن است کمی طولانی شود. در ادامه بر روی گزینه «CP» کلیک کنید، به همین ترتیب فایلی که در داخل پوشه استخراج شده وجود دارد و با CP شروع می شود را انتخاب کنید. در این مرحله بنا بر نوع فایل دانلودی (تک فایل یا ۴ فایل) میتوانید برای از دست ندادن اطلاعات روی دستگاه خود از HOME_CSC یا در صورت عدم اهمیت از CSC استفاده کنید.دقت کنید که فایل HOME_CSC در قسمت USERDATA آپلود شود.

آموزش odin نرم افزار نصب رام سامسونگ

  1. BL  : فایل بوت لودر، شروع نام فایل با : BL یا Bootloader
  2. AP : فایل اصلی سیستم ، شروع نام فایل با : CODE یا PDA یا AP
  3. CP : فایل مودم ، شروع نام فایل با : CP یا MODEM
  4. CSC : فایل منطفه و زبان ، شروع نام فایل با : CSC یا HOME_CSC
  5. USERDATA : فایل اطلاعات. شروع نام فایل با : USERDATA (در گوشی های بسیار کمی وجود دارد، اگر نداشتید خالی بگذارید)

کدام نسخه ادین را دانلود کنم؟

دوستان عزیز توجه داشته باشند که برای نصب رام رسمی اندروید ۱۰ و ۱۱ سامسونگ از جدیدترین ورژن odin3_v3.14.4 و برای نصب رام با اندروید ۸ و ۹ از نسخه odin3_v3.13.3 یا جدیدتر استفاده نمائید. همچنین برای نصب رام اندروید ۴ و ۵ هم می توانید از odin ورژن ۳.۱۰.۷ و یا ورژن های قدیمی تر استفاده کنید و برای رام اندروید ۶ و ۷ نیز می توانید از ورژن ۳.۱۱.۱ تا ورژن ۳.۱۲.۱۰ بهره ببرید.

دانلود Odin 3.14.3 – فلش اندرود ۹ و ۱۰ و ۱۱ 

دانلود Odin 3.13.3 – فلش اندروید ۸ و ۹

دانلود Odin 3.12.7 – فلش اندروید ۶ و ۷

دانلود Odin 3.11.1 – فلش اندروید ۶

دانلود Odin 3.10.7 – فلش اندروید ۵

دانلود Odin 3.09 – فلش اندروید ۴

دانلود Odin 1.86 – فلش اندروید ۲ و ۳

آموزش odin نرم افزار نصب رام سامسونگ

6 نظر برای “آموزش odin نرم افزار نصب رام سامسونگ

  1. محمد گفت:

    خسته نباشین موقعه باز کردن فایل اودین یه ارور میده به زبان فکر کنم کره یا چینی دقیق نمیدونم کدوم زبانه ولی چند کلمست مشکل چیه بنظرتون؟چیکار کنم

    1. سلام وقت بخیر
      تمامی نسخه های ادین به این شکل است مشکلی ندارد

  2. نسرین گفت:

    سلام گوشی من a7 2017 است خود ب خود وارد حالت downloading… do not turn off target شده نه خاموش میشه نه از این صفحه خارج میشه همینجوری ی صفحه ابی روشن مونده چند بار موقتا با گرفتن دکمه ی پاور و ولوم پایین مشکل حل شد اما الان با استفاده از دکمه ها بازم گوشی بالا نمیاد لطفاً راهنمایی کنید خیلی نگرانم چیکار کنم که اطلاعات گوشیم پاک نشه،ممنونم

    1. سلام وقت بخیر
      گوشی شما باید فلش شود . اگر مشکل حل نشود مشکل هارد دارد .

    2. سلام . گوشی باید فلش شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *