تعمیرات آنتن موبایل

رفع مشکلات آنتن دهی موبایل

no service

در بسیاری موارد پس از ضربه خوردن گوشی و یا بدون هیچ دلیل خاصی آنتن گوشی می پرد و یا ضعیف می شود. این به این معنی است که سیم کارت موجود در گوشی نمی تواند از پوشش شبکه ای استفاده کند. زمانی که گوشی انتن نمی دهد قدم اول چک کردن شماره سریال IMEI است برای این منظور شما می بایست شماره #۰۶# * را شماره گیری نمایید. اگر ایراد از آنتن گوشی باشد به جای نمایش کد انحصاری گوشی، علامت سوال یا عدد های ۱۲۳۴۵ یا “no serial” نمایش داده میشود.

اصطلاحا در این حالت گفته می شود که گوشی Rpl پرانده است و باید IMEI ترمیم گردد. اگر پس از کنترل IMEI  سریال گوشی وجود داشت و نمایش داده شود و همچنن آنتن نداشته باشید می بایست به مرحله بعدی بروید.

 

انواع مشکلات مرتبط با آنتن گوشی

این مشکلات عبارتند از :

آنتن دهی لحظه ای : آنتن هنگام روشن شدن گوشی وجود دارد و با گذشت زمان آنتن قطع می شود و موبایل دیگر آنتن نمی دهد. در این صورت می توان تقریبا مطمئن بود که مشکل مرتبط با آی سی PF است. تعمیر کاران موبایل می دانند که آی سی PF  در برد و نقشه شماتیک موبایل، با نام RF PA نمایش داده می شود.در برخی اوقات ایرادی نرم افزاری باعث رخداد این مشکل می شود و برای حل مشکل نیاز  به استفاده از باکس تعمیرات موبایل و ترمیم فایل PM است. تمام عملیات مرتبط با ترمیم نرم افزاری از طریق باکس ها مربوط به تعمیرات نرم افزاری موبایل است.

آنتن دهی ظاهری: این مورد را با عنوان آنتن دهی کاذب می شناسند . در این حالت گوشی به ظاهر آنتن دارد ولی نه می توان با آن تماسی برقرار کرد و نه می توان شماره ای با موبایل گرفت. مشکل آنتن کاذب بیشتر در گوشی های برند سامسونگ دیده می شود. در صورت بروز این مشکل، می توان با استفاده از تعویض آی سی PF و گاهی اوقات با استفاده از گرفتن هیتر، مشکل آی سی را برطرف کرد. در صورتی که مشکل آنتن کاذب روی گوشی های نوکیا بروز کرد، می بایست مشکل را از طریق تعمیرات نرم افزاری حل کرد.

وضعیت بدون آنتن گوشی(Offline): برخی اوقات سیم کارت داخل گوشی است و عبارات نمایش داده شده روی گوشی بین Searching  و No service تغییر می کند. در این حالت با اطمینان بالایی مشکل مربوط به آی سی Base Band گوشی است و ایراد سخت افزاری می باشد. در صورتی که می خواهید بدانید مشکل نرم افزاری است یا خیر باید از طریق زیر اقدام به تست کنید:

قدم اول: به Setting بروید.قدم سوم: روی General  تپ کنید.قدم دوم : روی گزینه ی About تپ کنید.قدم سوم: اگر در گزینه ی Modem Firmware بتوانید سریال Base Band را مشاهده کنید، مشکل نرم افزاری و در غیر اینصورت با احتمال بالا مشکل گوشی سخت افزاری است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *