تعمیرات صفحه نمایشگر موبایل

تعمیرات صفحه نمایشگر موبایل

repair lcd

تعمیر و ترمیم ال سی دی شکسته گوشی که ناشی از شکستگی و سوختگی آن است، از رایج ترین تعمیرات موبایل می باشد زیرا ال سی دی گوشی و تاچ آن از مهم ترین اجزای گوشی های همراه محسوب می شوند و اگر آسیب ببینند عملا قادر به انجام هیچ کاری نمی باشد.

معرفی قطعات تاچ ال سی دی گوشی های موبایل

.تاچ و ال سی دی گوشی های موبایل شامل قطعات مختلفی می‌شود. یعنی اگر ال سی دی گوشی شما بنا به هر دلیل از کار بیفتد، شاید در بیان عامیانه تاچ و ال سی دی گوشی تعویض شود، اما از نظر فنی تاچ و ال سی دی تنها قطعاتی نیستند که در این حالت مورد تعویض قرار خواهند گرفت. برای درک بهتر این مسئله باید با قطعات تاچ ال سی دی گوشی های موبایل آشنا شوید. به طور کلی تاچ و ال سی دی گوشی ها شامل پنج قطعه اصلی می‌شود:

.گلس روی ال سی دی:

گلس روی ال سی دی از جنس شیشه است و در واقع لایه‌ای شیشه‌ای خواهد بود که وظیفه آن در محافظت از ال سی دی و جلوگیری از برخورد مستقیم کاربر با تاچ گوشی خلاصه می‌شود. اگر دقت کرده باشید در گوشی های مدرن امروزی از شیشه گوریلاگلس بر روی صفحه نمایش گوشی ها استفاده می‌شود. این شیشه در واقع همان گلس محافظ روی ال سی دی است. دقت داشته باشید که گلس روی ال سی دی با لایه پلاستیکی که کاربران برای جلوگیری از وارد شدن خط و خش بر روی ال سی دی گوشی های خود نصب می‌کنند تفاوت دارد. گلس روی ال سی دی توسط شرکت سازنده و با دستگاه های خاص روی مجموعه تا ال سی دی دستگاه پرس خواهد شد.

تاچ یا دیجیتایزر: 

زیر گلس محافظ ال سی دی، تاچ گوشی نصب است. تاچ لایه‌ای حساس به فشار است که می‌تواند دقیقا محل هایی که کاربر با انگشت خود لمس می‌کند را تشخیص دهد. اگر تاچ یا دیجیتایزر از مجموعه ال سی دی گوشی های موبایل حذف شود، دیگر با لمس صفحه نمایش دستگاه شاهد ارائه هیچ دستوری نخواهید بود چون قطعه‌ای که وظیفه تشخیص محل لمس ال سی دی گوشی را داشته از کار افتاده است. تاچ گوشی به طور مستقل یک کابل ارتباطی دارد که روی سوکت اختصاصی که در مادربرد گوشی برای آن در نظر گرفته شده نصب می‌شود.

ال سی دی: 

زیر تاچ یا دیجیتایزر گوشی ال سی دی قرار دارد که یک شیشه با الگوهای خاص است که محتوای نمایشگر توسط آن به تصویر کشیده می‌شوند. زمانی که صفحه نمایش گوشی سیاه شده و روشن نمی‌شود، مطمئن باشید که LCD دستگاه آسیب دیده است. ال سی دی هم شامل یک سیم ارتباطی اختصاصی دارد که مستقیما بر روی مادربرد گوشی نصب می‌شود.

لایه نور پس زمینه:

در زیر ال سی دی گوشی های موبایل مجموعه‌ای از چراغ های نورانی وجود دارد که وظیفه ساطع کردن نور برای نمایش محتوای مورد نظر را بر عهده خواهند داشت. این قطعه به طور یکپارچه به پشت ال سی دی متصل است و شاید بتوان ال سی دی و لایه نوری پس زمینه آن را یک قطعه یکپارچه در نظر گرفت. اما برای روشن تر شدن موضوع ما این قطعه را به طور مستقل جزو یکی از قطعات تاچ ال سی دی گوشی های موبایل معرفی کرده‌ایم. پس خاموش شدن صفحه نمایش و کار نکردن آن بدون تردید به لایه نور پس زمینه مجموعه تاچ ال سی دی دستگاه هم ارتباط خواهد داشت.

فریم ال سی دی: 

.آخرین قطعه فریم ال سی دی نام دارد که تمام قطعات تاچ ال سی دی گوشی های موبایل را به طور یکپارچه و در قابل یک مجموعه در کنار هم نگه می‌دارد. یعنی گلس محافظ ال سی دی، تاچ، ال سی دی و لایه نور پس زمینه آن همگی روی فریم ال سی دی پرس شده هستند و یک مجموعه یکپارچه را به وجود می‌آورند.

بنابراین با قطعات تاچ ال سی دی گوشی های موبایل آشنا شدید. زمانی که شما نسبت به تعویض LCD گوشی خود اقدام می‌کنید، در واقع این ۵ قطعه را در قالب یک قطعه مستقل و یکپارچه تعویض خواهید کرد. جالب است بدانید که ضخامت  این ۵ قطعه در فریم ال سی دی بسیار ناچیز بوده و شاید در حد چند میلیمتر باشد.

logo doctor mobile up10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *