Training Software

فایل دامپ چیست و چه کاربردی دارد ؟

فایل دامپ چیست
فایل دامپ چیست ؟ حساس ترین فایل در زمینه تعویض هارد و پروگرام هست ، که با رایت کردن این فایل روی هارد ما میتوانیم دستگاه را ترمیم بوت یا آنبریک کنیم، این فایل ها با پسوند های مختلفی ارائه میشود که بستگی به باکس پروگرامر و طریقه بکاپ گرفتن فایل دامپ دارد به عنوان مثال برای گوشی های کوالکام هم میتوان فایل دامپ را با پسوند Bin یا img یا XML تهیه نمود . فایل دامپ در واقع یک Backup کامل از تمام اطلاعات داخل هارد (EMMC) است. این اطلاعات شامل User Data سریال Network فایلهای امنیتی و… است.

فایل دامپ چیست

دامپ شامل سه فایل اصلی است:

  • rom1 یا User Data
  • rom2 یا BOOT 1
  • rom3 یا BOOT 2

فایل های بالا در مجموع از یک هارد سالم بکاپ گرفته شده و روی هارد خام رایت خواهند شد. بطور قطع rom1 حجم همیشه بالایی دارد. به دلیل اینکه شامل یوزر دیتا نیز می باشد . و رام ۲ و ۳ حجم یکسانی را دارا هستند. در فایل های دامپ یک فایل با پسوند extcsd نیز وجود دارد که وظفیه مچ کردن ای سی حافظه با سی پی یو را دارد. اکثر دامپ ها برای پردازنده های غیر از مدیاتک استفاده می شوند و برای پردازنده های مدیاتک کانفیک کردن هارد کافیست. برای باقی پردازنده ها (کوالکوم، اگزینوس، های سیلیکون، اینتل و…) رایت فایل دامپ باعث راحت تر شدن عملیات راه اندازی گوشی بعد از تعویض هارد می شود.

فایل دامپ چیست

نکته : این فایل ها را می توانید با باکسهای ufi ، medusa pro ، easy jtag و… بر روی ای سی حافظه گوشی رایت کنید.

نکته : دامپ ها سایز های مختلفی دارند و یک سری دامپ ها ترجیحا فقط برای روشن شدن دستگاه کاربرد دارند که میتوانند دستگاه را تا روی آرم بالا بیاورند و میبایست بعد از رایت فایل دامپ گوشی را توسط رام رسمی فول فلش کرد.

نکته : منظور از فول دامپ (Full Dump EMMC) یعنی کل حجم ROM1 به صورت کامل بکاپ گرفته شده ، و با رایت کردن این فایل دامپ گوشی به صورت کامل بالا می آید و بعد از بالا آمدن گوشی نیازی به فول فلش کردن دستگاه ندارید و میتوانید گوشی را ریست فکتوری کنید تا اطلاعات دیتا و حذف شود.

 

Dump EMMC 09

 

دانلود رایگان فایل دامپ گوشی سامسونگ : 

A125F U2 EMMC DUMP

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *